Search This Blog

Saturday, November 12, 2011

7 Pantai Terindah.

Allah Maha Indah. Maka ditunjukkan sikit keindahan di dunia ini sebagai tanda bahawa Dia yang mencipta alam ini. Maka tidakkah kita perlu sentiasa bersyukur kepada Allah di atas segala nikmat yang diberi Nya?

Firman Allah swt ; "Allah jualah yang menciptakan langit dan bumi (dengan segala keindahannya); dan apabila Ia berkehendak (untuk menjadikan) suatu, maka Ia hanya berfirman kepadanya: “Jadilah engkau!” Lalu menjadilah ia." (Al-Baqarah : ayat 117)

Berikut adalah pantai terindah yang boleh kita lihat terutama dalam keadaan stress. Sesungguhnya melihat laut yang luas terbentang boleh menyebabkan perasaan yang kusut masai dan sempit merasa tenang dan luas seumpama laut yang di pandang. Semuanya berlaku dengan keizinan Allah swt jua...

1. Whitehaven Beach, Queensland, Australia

Pantai White haven adalah pantai yang paling indah dan terkenal di benua Australia. Pantai dengan pasir putih yang luar biasa ini terletak di Utara Pulau Whitsunday Queensland.


2. Mauritius Beach di Mauritius, Afrika

Pantai ini istimewa dengan banyaknya terumbu karang yang indah dan menjadi tempat yang menakjubkan untuk penyelam.


3. Sanur Beach, Bali-Indonesia, Asia

Suasana pantai amat mendamaikan dengan pukulan ombaknya yang amat mengagumkan.


4. Bahías de Huatulco, Oaxaca-Mexico, Amerika Latin

Ada banyak sekali pantai indah di kawasan ini. Bahías de Huatulco, 35 km dari garis pantai, terdapat 10 teluk dan 35 pantai. Ada banyak pantai terpencil namun memiliki infrastruktur yang baik bagi para pelancong.


5. Praia do Rosa, Brazil, South America

Praia Do Rosa adalah salah satu pantai yang terindah di Brazil. Uniknya, pantai ini berbentuk sabit-bila dilihat dari atas. Keindahan pantai yang sempurna dengan bukit pasir putih, tempat yang sesuai untuk surfing.


6. Navagio Beach, Zakynthos-Yunani,Eropa

Pantai ini dikenal sebagai “Shipwreck Beach”, mungkin kerana di masa lalu lokasi pantai ini digunakan oleh para penyeludup sebagai markas mereka kerana tempatnya yang sangat terpencil.


7. Deception Island Beach, Antartika


Pantai yang unik dan jarang di datangi orang.

No comments:

Post a Comment